وبلاگ مرکز استراتژی فروش

ساخت وبلاگ

ساختن یک استراتژی فروش مؤثر (از جمله مثالها)

Building an Effective Sales Strategy

وقتی شرکت خود را شروع می کنید ، می خواهید با قوی ترین بنیاد ممکن شروع کنید. 20 ٪ از مشاغل جدید در دو سال اول که باز هستند شکست می خورند. دلایل عدم موفقیت آنها می تواند متفاوت باشد ، اما شروع کار شما با برنامه ریزی مناسب شانس موفقیت بهتری به شما می دهد.

اگر در حال فروش محصولات یا خدمات به مشتریان هستید ، به یک استراتژی فروش مؤثر نیاز دارید. یک استراتژی فروش به شما کمک می کند تا تجارت خود را مقیاس و رشد داده و یاد بگیرید که چگونه فروش خود را بهبود بخشید. هر استراتژی ابداع شده توسط یک تجارت برای آنها و مشتری مشتری آنها منحصر به فرد است ، اما همه آنها باید همان جزئیات اساسی را شامل شوند.

این راهنما بیش از آنچه که یک استراتژی فروش است ، چگونه شرکت شما می تواند از آن بهره مند شود ، و نمونه های مختلفی که می توانید از آن استفاده کنید.

استراتژی فروش چیست؟

یک استراتژی فروش طرحی است که شما ایجاد می کنید که نحوه موقعیت و فروش خدمات یا محصول خود را به مشتریان خود ارائه می دهد. نکته اصلی که باید روی آن تمرکز کنید این است که چگونه راه حلی که برای مشتریان ارائه می دهید متفاوت از رقبای شما است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشتری خود را به روشی متفاوت و در عین حال معنی دار هدف قرار می دهید.

What Does Sales Strategy Mean?

مشتریان شما حیاتی ترین مؤلفه نحوه ساخت و اجرای استراتژی فروش خود هستند. در پایگاه مشتری خود ، انواع مختلفی از افراد مختلف را برای آنها حل می کنید. برای هدف قرار دادن هر مشتری باید استراتژی های مختلفی را بفهمید.

یک استراتژی فروش مؤثر به سازمان شما راهنمایی ها و اهداف واضحی را می دهد. این شامل اطلاعاتی مانند:

هدف از استراتژی فروش شما باید با فروش خدمات یا محصولات خود ، تولید و افزایش درآمد شما باشد. شما می توانید استراتژی فروش خود را آزمایش ، ارزیابی و بهینه کنید تا بتوانید به اهداف مورد نظر خود برسید.

چرا به یک استراتژی فروش نیاز دارید؟

برخی از افراد یک استراتژی بازاریابی و فروش را گیج می کنند. آنها را می توان به عنوان:

  • استراتژی بازاریابی: برای افزایش آگاهی برند و خدمات/محصول خود طراحی شده است
  • استراتژی فروش: بر فروش محصول/خدمات شما متمرکز است

نتایج یک استراتژی فروش خوب فکر و مؤثر قابل اندازه گیری است. شما قادر خواهید بود تا میزان سود خود را افزایش دهید. استراتژی های فروش و بازاریابی شما برای موفقیت هر دو باید دست به دست هم دهند.

با یک استراتژی فروش ، شما و سازمان خود قادر خواهید بود:

  • پایگاه مشتری و بازار هدف خود را مشخص کنید
  • زمینه منحصر به فرد خود را توسعه دهید
  • نقاط فروش منحصر به فرد شرکت خود را درک کنید
  • بهترین کانال های فروش محصولات خود را ارزیابی کنید

با استفاده از شیرجه عمیق به هر یک از این مؤلفه ها ، به تیم فروش شما مسیر مشخصی می دهد و به آنها کمک می کند تا روی فروش به مشتریان متمرکز شوند.

علاوه بر این ، یک استراتژی فروش به شما کمک می کند:

  • مشتریان هدف خود را در صورت لزوم و نحوه دسترسی به آنها اصلاح کنید
  • نیازهای مشتری خود را در هر مرحله از سفر خرید خود برطرف کنید
  • اعضای تیم مناسب را پیدا کنید تا به شما در رسیدن به اهداف خود کمک کند
  • تاکتیک های فروش تیم خود را صدا کنید
  • یک فرآیند فروش روشن ایجاد کنید
  • فروش خود را افزایش دهید

با توسعه هر جنبه ای از استراتژی فروش خود و پیاده سازی آن ، متوجه خواهید شد که شرکت شما بهتر عمل می کند و به نتایج بهتری می رسد.

انواع مختلف استراتژی های فروش

شرکت شما ممکن است تصمیم بگیرد یک استراتژی فروش ورودی یا برون مرزی ایجاد کند. ممکن است شما هر دو را انجام دهید. استراتژی فروش شما بسته به مسیر شما متفاوت خواهد بود.

استراتژی فروش ورودی

فروش ورودی متمرکز بر آوردن مشتری و منجر به شرکت شما است. این مشتریان کسانی هستند که به محصول شما علاقه مند هستند. شما می خواهید با آنها روابط طولانی مدت برقرار کنید.

این استراتژی با استراتژی بازاریابی شما همراه است. تیم بازاریابی از محتوای آنلاین برای جذب منجر به شرکت شما استفاده می کند. این نوع محتوا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • وب سایت تجارت شما
  • ارسال وبلاگ
  • صفحات وب بهینه شده

این نوع استراتژی های بازاریابی ، مشتریان را به سمت تجارت شما سوق می دهد ، جایی که تیم فروش شما می تواند در آن قدم بگذارد. با استفاده از این استراتژی ها ، مشتریانی که شما به دنبال اطلاعات یا راه حلی هستند که شرکت شما می تواند برای آنها ارائه دهد.

تیم فروش شما سپس می تواند منجر به رهبری بالقوه ، پرداختن به نگرانی های آنها ، پاسخ دادن به سؤالات و پرورش آنها از طریق چشم انداز تصمیم گیری خود شود. بسته به نحوه انجام این مکالمات ، منجر به پرداخت مشتری می شود.

استراتژی فروش برون مرزی

استراتژی های فروش خارج از کشور به شما فرصتی می دهد تا به مشتریانی که به طور جدی به دنبال محصولات یا خدماتی نیستند که شرکت شما ارائه می دهد ، دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار ، باید بدانید که چشم اندازهای بالقوه شما چه کسانی هستند. یکی از مراحل ایجاد یک استراتژی فروش برون مرزی ، توسعه شخصیت های خریدار شماست.

با فروش برون مرزی ، تیم فروش شما از تکنیک های مختلفی برای دسترسی به چشم انداز استفاده می کند. این شامل:

  • ایمیل سرد
  • تماس سرد
  • تبلیغات در سایت های رسانه های اجتماعی

هنگامی که توجه یک سرب بالقوه را به خود اختصاص دادید ، آنها را با یک پیتکروه فروش ضربه بزنید و فروش را ببندید. بعضی اوقات تعداد فروش هایی که از فروش ورودی به دست می آورید کافی نیست ، بنابراین فرصتی است که شما نیاز به تدوین یک استراتژی فروش برون مرزی دارید.

ساختن یک استراتژی فروش مؤثر

استراتژی فروش شما منحصر به تجارت شما است. باید در مدل و هویت تجاری شرکت شما قرار بگیرد.

هنگام تهیه استراتژی فروش خود باید موارد زیر را بفهمید:

 

  • Vision Company: بیانیه ای روشن تهیه کنید که جهت آینده کسب و کار شما را تشریح می کند تا بتوانید آنچه را که می خواهید به دست آورید تعیین کنید.

     

با شروع تهیه تهیه سند ، بسیاری از الگوهای استراتژی فروش برای راحتی شما بصورت آنلاین در دسترس هستند. پس از آماده شدن اطلاعات خود ، می توانید موارد را به راحتی وصل کنید.

Humanizing Your Sales Strategy [VIDEO]

نمونه های استراتژی فروش B2B

تجارت به تجارت یا فروش B2B به معنای شرکت هایی است که خدمات و محصولات خود را به مشاغل دیگر می فروشند. برخی از استراتژی های فروش که در گذشته برای فروش B2B کار می کردند ، دیگر مؤثر نیستند. فروش B2B بسیار ساده تر بود و این روند نسبتاً آسان بود.

چند نمونه استراتژی فروش وجود دارد که هنگام کار در فروش B2B به تجارت شما کمک می کند.

به خریداران خود کمک کنید تا تصمیمات خرید بهتری بگیرند

خریدار امروز دوست دارد قبل از خرید تحقیق گسترده ای داشته باشد. آنها برای کمک به راهنمایی آنها در طی فرایند به محتوای آموزشی نیاز دارند تا بدانند که تصمیم آگاهانه ای دارند. این یک فرصت عالی به شما می دهد.

شما می توانید یک کتابخانه محتوا در وب سایت خود ایجاد کنید که شامل دارایی ها و اطلاعاتی باشد که به سؤالات متداول پاسخ می دهند. این سؤالات می تواند از مراحل مختلف سفر خرید شخص باشد. تیم فروش شما می تواند کتابخانه محتوا را با مشتریان آینده نگر به اشتراک بگذارد.

دادن اطلاعاتی که می خواهند به آنها در اطلاع رسانی در تصمیم خود کمک کنند ، احتمالاً منجر به افزایش فروش خواهد شد.

تیم فروش شما باید سخنگویان برند شما باشد

هر یک از اعضای تیم فروش شما باید در زمینه خود متخصص باشد. خریداران B2B می توانند زمین های فروش غیرقانونی را از یک مایل دورتر تشخیص دهند. آنها می خواهند با فروشندگان صحبت کنند که به نقاط درد آنها گوش می دهند و به آنها اطلاعاتی می دهند که مربوط به آنها باشد.

استراتژی را ایجاد کنید که تیم فروش شما محتوا را ایجاد و به اشتراک بگذارد که برای نقاط درد مشتری شما مفید باشد. آنها می توانند مطالب را در وبلاگ شرکت شما ، حساب های رسانه های اجتماعی و سپس به پروفایل LinkedIn خود ارسال کنند.

هر بخش از محتوای ایجاد شده باید چشم انداز جدیدی را در مورد مشکلات و چالش های مشتری شما ارائه دهد. همچنین باید شامل بینش های عملی باشد که به خریداران کمک می کند تا از طریق سفر فروش خود با شرکت شما پیشرفت کنند.

بهینه سازی استراتژی های فروش با CRM

اجرای یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می کند تا به طور مؤثر تعامل و روابط شرکت شما با مشتریان فعلی و بالقوه را مدیریت کنید. همچنین برای از بین بردن کارهای دستی که توسط تیم فروش شما انجام شده و داده ها و فعالیت های شما را ساده تر می کند ، کار خواهد کرد. تیم فروش شما وقت بیشتری را با مشتریان و بسته شدن فروش می گذراند.

علاوه بر این ، یک CRM کامل ، تمام هدایت شما را واجد شرایط می کند. آنها به آنها نمره می دهند که به آنها میزان احتمال فروش را نشان می دهد. تیم فروش شما می تواند در اولویت قرار دهد که منجر به پیگیری ابتدا می شود.

امروز شروع به توسعه استراتژی فروش خود کنید

این که آیا شما یک تجارت جدید را شروع کرده اید یا در تلاش برای فروش فروش خود هستید ، هرگز دیر نیست که ایجاد یک استراتژی فروش را آغاز کنید. دانستن اینکه به چه کسی می فروشید و چگونه می توانید به طور مؤثر با آنها ارتباط برقرار کنید ، برای افزایش درآمد شما بسیار مهم است.

بهترین پلتفرم ترید...
ما را در سایت بهترین پلتفرم ترید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جهان پناه حديث بازدید : 39 تاريخ : دوشنبه 7 فروردين 1402 ساعت: 19:01