نظارت بر زمان واقعی بازارها

ساخت وبلاگ

produce seller at a market looking at a mobile phone

عکس توسط Lorena Velasco از طریق Communication For Development Ltd.

نظارت بر بازار برای حمایت از مصرف کننده مالی

اشتراک گذاری

سرپرستان رفتار بازار و سایر ذینفعان می توانند مطالب موجود در این ابزار را بر اساس زمینه های فردی خود ، در دسترس بودن داده های با کیفیت ، ظرفیت و مهارت های کارکنان ، قدرت ها و مسئولیت های نظارتی و اولویت های همزمان تطبیق دهند. در این بخش اقداماتی برای بازیگران مختلف برای تقویت نظارت بر بازار برای حمایت از مصرف کننده مالی ارائه شده است.

نظارت بر بازار توسط سرپرستان رفتار بازار

در حالی که جعبه ابزار راهنمایی عمومی سطح بالایی را ارائه می دهد ، همه راهنمایی ها متناسب با هر زمینه ای نیست. استفاده از اقدامات زیر می تواند به شما در استفاده موفقیت آمیز راهنمایی در زمینه خود کمک کند:

  • در سفر نظارت بر بازار خود را ارزیابی کنید
  • در نظر بگیرید که چگونه نظارت بر بازار در فعالیت های نظارتی شما قرار می گیرد
  • پایه و اساس محکمی برای استفاده از ابزارهای نظارت بر بازار ایجاد یا تأیید کنید
  • ترکیبی از ابزارها را انتخاب کنید

در سفر نظارت بر بازار خود را ارزیابی کنید

یک سفر نظارت بر بازار می تواند با گذشت زمان تکامل یابد. برای تعیین اینکه از کجا شروع کنید یا چه کاری باید انجام دهید ، مهم است که وضعیت فعلی خود ، آنچه را که بیشتر به آن نیاز دارید ، ارزیابی کنید و چه چیزی امکان پذیر است.

1. اولین قدم خود را برای نظارت بر بگیرید

صرف نظر از این که شما قبلاً داده های باکیفیت ، یک تیم اختصاصی یا بودجه قبلاً اختصاص داده شده دارید ، با افزودن دیدگاه بازار به تجزیه و تحلیل های متمرکز بر موسسه منظم گزارش های نظارتی و با تولید خروجی های متمرکز بر بازار ، روند نظارت بر بازار را شروع کنید. در نهایت ممکن است شما به طور منظم تجزیه و تحلیل های سطح بازار را انجام دهید-شاید حتی قبل از افزودن تجزیه و تحلیل به عنوان یک فعالیت برنامه ریزی نظارتی استراتژیک. به عنوان مثال ، انجام یک بررسی موضوعی را با هدف شناسایی و ارزیابی یک ریسک یا مسئله خاص مصرف کننده در بین ارائه دهندگان خدمات مالی (FSP) در نظر بگیرید.

2. نظارت بر بازار را در برنامه ریزی نظارتی سالانه خود ادغام کنید

هنگامی که به طور رسمی نظارت بر بازار را به عنوان یک فعالیت نظارتی تشخیص دادید ، می توانید بهتر برنامه ریزی کنید که چگونه از کارمندان و بودجه استفاده کنید و شکاف های منابع و تخصص را شناسایی کنید. در حالی که ممکن است در ابتدا بودجه لازم برای اجرای برنامه ریزی را نداشته باشید ، برنامه ریزی خود و نتایج فعالیت های اولیه نظارت بر بازار می تواند به تأمین بودجه اضافی کمک کند. برنامه ریزی نظارت همچنین می تواند اهداف و دامنه نظارت بر بازار را روشن کند. اهداف شما ممکن است نیاز به هماهنگی با اهداف سیاست (به عنوان مثال ، یکپارچگی بازار ، حفاظت از مصرف کننده) در حالی که همچنان به مصرف کنندگان توجه می کند. دامنه فعالیت های نظارت بر بازار شما ممکن است به تدریج با در دسترس بودن منابع و داده ها گسترش یابد. در مراحل اولیه شما فقط ممکن است فقط روی چندین موضوع مصرف کننده یا نظارتی یا محصولات و خدمات در یک بازار تمرکز کنید (به عنوان مثال ، افشای اعتبار مصرف کننده و انصاف توسط بانک ها ، پاسخ به مطالبات غیرقانونی). برنامه ریزی یک گام ضروری برای مدیریت و گزارش در مورد فعالیت های نظارت بر بازار است زیرا در نهایت باعث افزایش مسئولیت پذیری و شفافیت می شود.

3. ایجاد فعالیت های نظارت بر بازار

اختصاص فعالیت های نظارتی برنامه ریزی شده به یک یا چند سرپرست یکی دیگر از ساختمانهای ساختاری از عملکرد نظارت بر بازار است. در حالی که این کارکنان غالباً دارای یک نظارت محتاطانه یا پیشینه متمرکز بر موسسه هستند ، ممکن است قبل از درک کامل دیدگاه های سطح بازار و حمایت از مصرف کننده ، منحنی یادگیری را تجربه کنند. چرخش کارکنان از طریق فعالیت های نظارت بر بازار ، شناسایی بهترین مناسب برای هر عملکرد نظارت را آسان تر می کند. همچنین می توانید با اختصاص فعالیت های نظارت به کارمندان اختصاصی (های) اختصاصی ، تخصص تخصصی ایجاد کنید. این رویکرد نظارت سنتی مبتنی بر ریسک را با نظارت بر بازار از نظر سطح تلاش و منابع متعادل می کند. اگرچه تخصص لازم است ، می توانید از ادغام با کیفیت بالا و هماهنگی بین نظارت بر موسسه و نظارت بر بازار بهره مند شوید. مبادله اطلاعات دو طرفه تضمین می کند که فعالیت ها یکدیگر را آگاه و تقویت می کنند.

4- یک تیم تخصصی نظارت بر بازار ایجاد کنید

برای ناظران رفتار بازار (MCS) که بر تیم‌های کوچک در بازارهای متوسط نظارت می‌کنند، ممکن است با اختصاص دادن فعالیت‌های نظارت بر بازار به گروه خاصی از ناظران، تخصص ایجاد شود. با این حال، ناظرانی که با حجم کاری سنگین‌تری مواجه هستند ممکن است انجام فعالیت‌های متمرکز بر مؤسسه و بازار برایشان مشکل باشد. در این مورد، نظارت بر بازار ممکن است از اولویت کمتری نسبت به پروژه‌های دیگر با عواقبی باشد که بلافاصله بر FSPها تأثیر می‌گذارد. فقدان یک تیم اختصاصی می تواند منجر به تمرکز کمتر بر ریسک های نوظهور و افزایش احتمال تحقق یا عدم کنترل خطرات شود. در بیشتر موارد، ایجاد یک تیم نظارت بر بازار اختصاصی مفید است، حتی اگر فقط یک "تیم" متشکل از یک تیم.

5. افزایش ظرفیت تجزیه و تحلیل داده ها

در دنیای ایده‌آل، یک MCS فعالیت‌های نظارت بر بازار را با داده‌های گرانول، پیشرفته و تقریباً بلادرنگ آغاز می‌کند. قابلیت های پیشرو در تجزیه و تحلیل داده ها؛و سرپرستانی که در مدیریت و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها مهارت کامل دارند. با این حال، در بازارهای نوظهور واقعی امروزی، یک MCS اغلب با گزارش داده های نظارتی محدود و ظرفیت تجزیه و تحلیل داده ها آغاز می شود. در هر زمینه‌ای که هستید، مهم است که هدف خود را بالا ببرید و برای بهبود کیفیت داده و ظرفیت تجزیه و تحلیل داده‌ها در آینده برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌های شما ممکن است شامل ارزیابی کیفیت داده‌های گزارش‌دهی نظارتی و توسعه استراتژی‌هایی برای بهبود آن باشد.

نظارت مؤثر بر بازار برای اهداف حمایت از مصرف‌کننده با اجرای اصول اولیه (یعنی گزارش‌دهی نظارتی) آغاز می‌شود، سپس به سمت ترکیبی از ابزارهای متعدد و استفاده فشرده‌تر از فن‌آوری نظارتی (suptech) پیش می‌رود. جایی که شما در سفر نظارت بر بازار خود هستید، بر ابزارهایی که اولویت بندی می کنید - بر اساس اهداف نظارتی - و ظرفیت شما برای شروع استفاده از ابزارهای مختلف برای رفع نیازهای در حال تحول تأثیر می گذارد.

در نظر بگیرید که چگونه نظارت بر بازار در فعالیت های نظارتی شما قرار می گیرد

نظارت بخش مالی در دو بعد وجود دارد: با مؤسسات منفرد و با بازار به عنوان یک کل (یا بخش های فرعی در آن بازار). فعالیت های نظارتی زیر در هر دو بعد قابل انجام است:

  1. مجوزها و مجوزها
  2. نظارت مؤسسه محور
  3. نظارت بر بازار
  4. پیگیری
  5. اجرا
  6. انتشار | پخش شدن
  7. بازخورد

هر فعالیت شامل طیف وسیعی از ابزارها و تکنیک های خارج از سایت و خارج از سایت برای یک کار خاص است. این فعالیت های نظارتی بخشی از یک فرآیند چرخه ای است که با برنامه ریزی خوب آغاز می شود. ابزارهای نظارت بر بازار ممکن است توسط کارکنان MCS در واحدهای نظارتی یا تحقیقاتی تخصصی یا اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد ، کارکنان نظارت یا تجزیه و تحلیل سطح کلان یا بخش و کارکنان مسئول نظارت بر رفتار متمرکز بر موسسه که نیاز به گسترش دامنه کار خود دارندبا ترکیب فعالیت های متمرکز بر بازار.

شکل 1. انواع فعالیت های نظارتی

This graphic

پایه و اساس محکمی برای استفاده از ابزارهای نظارت بر بازار ایجاد یا تأیید کنید

پایه و اساس قدرتمندی برای استفاده از ابزارهای نظارت بر بازار شامل یک وظیفه قانونی کافی برای انجام نظارت بر رفتار بازار (به ویژه نظارت بر بازار) ، کارکنان کافی ، تخصص تحلیلی و موضوع و داده های با کیفیت بالا-به ویژه داده های گزارشگری نظارتی است."کیفیت" در این مورد به دامنه داده های کافی و انواع داده ها ، دقت/قابلیت اطمینان داده ها و به موقع بودن داده ها و فرکانس اشاره دارد. این عناصر صرف نظر از ترکیب ابزارهای مورد استفاده بسیار مهم هستند.

MCS به طور فزاینده ای علاقه مند به استفاده از ابزارها و تکنیک های جدید Suptech برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های بدون ساختار ، کیفی و فراوان تر است. Suptech پتانسیل بهبود نظارت بر بازار را در بسیاری از زمینه ها دارد. با این حال ، سرمایه گذاری در ابزارهای جدید Suptech ممکن است توجه را از لزوم پرداختن به نقاط ضعف در گزارش های نظارتی منحرف کند - مهمترین منبع داده برای نظارت بر بازار. این امر به ویژه در صورتی که ابزارهای جدید متناسب با نیازهای نظارتی نباشند و اهداف در انزوا بررسی می شوند (به عنوان مثال ، بدون در نظر گرفتن نحوه مکمل یا مکمل گزارش های نظارتی و سایر ابزارهای نظارتی). در واقع ، یافته های غنی از ابزارهای دیگر غالباً با بینش از تجزیه و تحلیل گزارش نظارتی ترکیب می شوند.

گزارش نظارتی احتمالاً مقرون به صرفه ترین منبع داده برای نظارت بر بازار است و از نظر ایده آل برای کاملترین حد استفاده می شود. در حالی که گزارش های نظارتی گاهی اوقات داده های بدون ساختار و غیر استاندارد را پوشش می دهد ، این مرکز در تولید گزارش های کمی ساختار یافته و استاندارد است. اطمینان از اینكه گزارش های ساختاری بدون توجه به رویکرد و فناوری مورد استفاده برای جمع آوری داده ها از كیفیت بالا برخوردار هستند ، ضروری است. اگر نقاط ضعف بدون بررسی باقی بماند ، سرمایه گذاری آینده در ابزارهای پیشرفته بر روی یک بنیاد متزلزل قرار خواهد گرفت. فعل و انفعالات CGAP با MCS در سراسر جهان نشان می دهد که بسیاری از آنها با مسائل مربوط به کیفیت داده های شدید روبرو هستند. در حالی که ما استفاده از ترکیبی از ابزارهای نظارت بر بازار را برای محافظت از مصرف کنندگان مالی تشویق می کنیم ، پایه های این ابزارها باید قوی باشند. سرمایه گذاران می توانند نقش مهمی در حمایت از سرپرستان در اقتصادهای نوظهور برای بهبود نظارت بر رفتار بازار داشته باشند.

قدرت کیفیت داده های گزارشگری نظارتی را می توان به طور سیستماتیک توسط:

1. شناسایی اهداف خط مشی خود (به عنوان مثال ، کسانی که در قوانین و سیاست ها درج شده اند ، مانند "محافظت از مصرف کنندگان ، به ویژه بخش های آسیب پذیر")

2. شناسایی اهداف نظارتی خاص که ناشی از هر هدف است (به عنوان مثال ، "شناسایی و ارزیابی خطرات اصلی زنان در بازارهای اعتباری").

3. شناسایی شاخص های مورد نیاز برای دستیابی

[این سه مرحله اولیه شامل تمرین نقشه برداری است که می تواند برای ارزیابی دامنه داده شما و شناسایی نیازها و شکافهای داده شما استفاده شود.]

4- هنگامی که کفایت دامنه داده های گزارشگری نظارتی فعلی خود را ارزیابی کردید ، مناسب بودن گزارش به موقع ، فرکانس ، قالب و صحت را ارزیابی کنید.

پس از ارزیابی کیفیت داده های گزارشگری نظارتی خود ، ممکن است متوجه شوید که به ابزارهای نظارت اضافی در بازار یا مکانیسم جمع آوری داده های خود نیاز دارید. یک استراتژی داده می تواند به تعیین اینکه سرمایه گذاری ها روی آن متمرکز شده اند کمک کند:

  • شناسایی رویکرد کلی سازمان خود در جمع آوری داده ها ، ذخیره سازی ، مدیریت ، تجزیه و تحلیل و تجسم ، بر اساس نیازهای داده و ارزیابی شکافها
  • تعیین اولویت ها برای اجرای پیشرفت - از تقویت یا بازسازی کامل گزارش های نظارتی گرفته تا سرمایه گذاری در ابزارهای جدید
  • برای هر پیشرفت برنامه ریزی شده ، شناسایی مزایا ، محدودیت ها و ضعف ها (به عنوان مثال ، یک ابزار جدید). منابع تحلیلی و سایر منابع فنی که باید در آن قرار بگیرند. و بودجه و بازه زمانی

ترکیبی از ابزارها را انتخاب کنید

با کاوش در این ابزار ، ممکن است احساس تشویق برای اتخاذ یک ابزار جدید یا بهبود ابزاری که در حال حاضر استفاده می کنید ، احساس تشویق کنید. به یاد داشته باشید ، نظارت مؤثر در بازار همیشه به ترکیبی از ابزارهای مناسب نیاز دارد. در حالی که هر ابزار ارزش را به ارمغان می آورد ، هیچ ابزار واحدی منجر به نظارت مؤثر در بازار نمی شود. این مسئله را در خاطر داشته باشید که موارد کشور و ابزار واحد برجسته شده در هر یک را کشف می کنید. ابزارهای نظارت بر بازار به تنهایی به اهداف نظارتی کمک نمی کنند. آنها بر اساس شواهد جمع آوری شده از نظارت بر بازار ، به همراه سایر ابزارهای نظارتی ، نیاز به اقدامی دارند.

با در نظر گرفتن هدف و هزینه هر یک می توانید ترکیبی محکم از ابزارهای نظارت بر بازار ایجاد کنید. همچنین ارزیابی اینکه آیا بنیاد نظارت بر بازار شما به اندازه کافی محکم است تا از ابزارهای نوآورانه ای که فراتر از گزارش های نظارتی است ، پشتیبانی کند.

هدف ابزار

ابزارهای مختلف اهداف متفاوتی دارند و هر ابزار مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، برخی به شناسایی و اندازه گیری مسائل کمک می کنند در حالی که برخی دیگر بینش های غنی تری در مورد این موضوعات تسریع می کنند. بسته به اهداف نظارتی و عواملی مانند منابع مالی و انسانی ، مهارتهای تحلیلی و قدرتهای قانونی ، هر زمینه کشور نیاز به ترکیبی متفاوت از ابزارها دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد کدام ابزار برای استفاده یا سرمایه گذاری در یک ابزار جدید ، دانستن هدف ، مزایا و محدودیت های یک ابزار بسیار مهم است. چگونه ابزارهای موجود را تکمیل می کند. و اینکه آیا ترکیب حاصل با اهداف نظارتی شما هماهنگ است. اهداف نظارتی متداول شامل نظارت بر خطرات مصرف کننده ، پرداخت بیش از حد ، شیوه های فروش و بازاریابی ، محصولات موجود در بازار ، شکایات مصرف کننده ، خطرات مبتنی بر جنسیت ، احساسات مصرف کننده نسبت به موسسات مالی و خطرات در حال ظهور در بازار است.

هزینه ابزار

هزینه اضافه کردن یک ابزار جدید نظارت بر بازار به موارد مخلوط شما. هزینه فقط مربوط به سرمایه گذاری مالی نیست بلکه تلاش در استفاده از این ابزار است. به عنوان مثال ، انجام یک نظرسنجی از مصرف کننده نماینده ملی در مورد تجربیات وام گرفتن افراد ممکن است بینش های غنی برای نظارت بر بازار فراهم کند اما می تواند وقت گیر و گران باشد. MCS های غنی از منابع ممکن است بتوانند سالانه چنین نظرسنجی ها را انجام دهند اما ممکن است کسانی که در کشورهای در حال توسعه هستند ، فاقد وسیله ای برای انجام این کار باشند. ترکیبی از نظرسنجی های مکرر با نمونه کوچکی از مصرف کنندگان ، خرید رمز و راز برای حفر عمیق تر در موضوعات خاص ، و چند مصاحبه با مصرف کننده عمیق می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار MCS قرار دهد که اگرچه نماینده ملی نیست ، اما خطرات در حال ظهور را مشخص می کند ، جنسیت-تعصب مبتنی بر و انواع دیگر تبعیض و علل اصلی مشکلات برجسته شده توسط داده های شکایات.

شکل 2 ایده ای از هزینه های نسبی ابزارهای نظارت بر بازار ارائه می دهد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که توزیع در همه جا متفاوت است. همین ابزار دارای محدودیت های زمانی مختلف و هزینه های پولی در هر زمینه است. به عنوان مثال ، از آنجا که نظرسنجی ها از نظر دامنه بسیار متفاوت است ، این بر برچسب قیمت و زمان مورد نیاز تأثیر می گذارد. نظرسنجی مبتنی بر پیام کوتاه در مورد موضوعی مانند تجربه مصرف کننده با شکایات ، روشی نسبتاً ارزان برای جمع آوری بینش غنی از تعداد زیادی از مصرف کنندگان است. تجزیه و تحلیل قراردادهای مصرف کننده نمونه دیگری از یک ابزار کم هزینه است زیرا MCS فقط نیاز به درخواست اسناد از FSP دارد. با این حال ، اگر به صورت دستی انجام شود ، تعداد زیادی از کارکنان ساعت ها طول می کشد تا چند ماده نظارتی را در یک نمونه کوچک از قراردادها بررسی کنند. اگر MCS بتواند از Suptech استفاده کند [به متداول Suptech مراجعه کنید] برای خودکارسازی آن بخشی از کار ، این ابزار به دلیل سرمایه گذاری مقدماتی گران تر می شود. با این حال ، تجزیه و تحلیل به طور قابل ملاحظه ای کمتر وقت گیر و بالقوه مؤثرتر خواهد بود.

شکل 2. هزینه های پولی و محدودیت های زمانی ابزارهای نظارت بر بازار

Scatter graphic showing cost ($) and cost (time)

بازگشت به بالا

نظارت بر بازار برای سایر ذینفعان

در حالی که نظارت بر کیفیت بازار باید یک فعالیت اصلی برای سرپرستان رفتار بازار (MCS) باشد ، سایر ذینفعان بخش مالی نیز می توانند از نظارت (و پشتیبانی) نظارت بر بازار بهره مند شوند.

این موارد ممکن است شامل گروه های وکالت مصرف کننده ، FSP ها ، انجمن های صنعت ، مقامات رقابت ، مقامات حفاظت عمومی مصرف کننده و همچنین سرمایه گذاران توسعه و سازمان های بین المللی باشد. هرکدام از اینها علاقه دارند نه تنها درک بهتر تجربیات و خطرات مصرف کننده در بخش مالی ، بلکه اطمینان حاصل کنند که مصرف کنندگان از مشارکت خود در بخش مالی به نتایج خوبی می رسند و محصولات و خدمات مالی توسط مسئولانه و مشتری بیشتر ارائه می شودFSP های محور که اهمیت ارزش مصرف کننده را برای ارزش پایدار کسب و کار درک می کنند.

این بازیگران می توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سرپرستان رفتار بازار که به طور مؤثر بر بازار نظارت می کنند ، بهره مند شوند و بنابراین قادر به درک بهتر تحولات بازار هستند ، برای شناسایی و رسیدگی به خطرات و مشکلات مصرف کننده در بازار ، برای برقراری ارتباط با یافته های بازار و راهنمایی به عموم مردم، و شامل ورودی ها و بازخورد از نظارت بر بازار در نظارتی و نظارت آنها.

تا حدی ، نظارت بر کیفیت بازار می تواند یک هدف مشترک با بازیگران مختلف که از روش های مختلف از آن حمایت می کنند ، در نظر گرفته شود.

گروه های طرفداری از مصرف کننده می توانند به مشتریان کمک کنند تا شکایات خود را با FSPS و طرح های حل اختلاف جایگزین ایجاد کنند ، به شیوه های تجاری منصفانه توسط FSPS ، حمایت از اصلاحات قانونی و نظارتی ، نمایندگی و حمایت از حقوق بخش های آسیب پذیر مشتری مانند زنان کم درآمد روستایی یا زنان کم درآمد ، یا حمایت کنند. از طرف مصرف کنندگان شکایت کنید. انجمن های مصرف کننده همچنین می توانند تحقیقات بازار را در مورد خطرات مصرف کننده انجام داده و از دادخواست منافع عمومی حمایت کنند. آنها نه تنها می توانند با جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری داده ها و بینش در مورد مسائل مربوط به مصرف کننده ، در بهبود نظارت بازار نقش داشته باشند بلکه از تلاش های نظارت بر بازار بهره مند می شوند که می تواند به آنها در درک بهتر تحولات بازار و خطرات مصرف کننده مرتبط کمک کند و بر روی آنها عمل کند. به عنوان مثال ، کنفدراسیون بین المللی جوامع مصرف کننده مستقر در روسیه (KONFOP) از سال 2014 گزارش های نظارت منظم را در مورد وضعیت حمایت از حقوق و منافع مصرف کنندگان محصولات مختلف مالی در روسیه منتشر کرده و در شناسایی شیوه های تبعیض آمیز در روسیه در برابر باردار کمک کرده است. زنان و سایر گروه های آسیب پذیر ، که توسط تنظیم کننده اصلاح شده اند.

در برزیل ، انجمن مصرف کننده موسسه Brasileiro de Defesa Do Consumidor (IDEC) هر سال هزاران شکایت مصرف کننده را انجام می دهد و با ایجاد تجربیات مستقیم خود با مصرف کنندگان ، از لایحه ای حمایت می کند که می تواند بازسازی بدهی عادلانه را برای مشتریان بیش از حد فراهم کند. در اندونزی ، بنیاد مصرف کننده اندونزی (YLKI) در سال 2016 در تهیه اصلاحیه قانونی در مورد اطلاعات و معاملات الکترونیکی ، که هدف آن محافظت از مصرف کنندگان در برابر سوءاستفاده های مربوط به معاملات الکترونیکی بود ، کمک کرد. برای نمونه های بیشتر اقدامات انجمن های مصرف کننده برای حمایت از نظارت بر رفتار بازار ، به بالا بردن صدای مصرف کننده جمعی در تنظیم مالی مراجعه کنید.

مقامات عمومی حفاظت از مصرف کننده ممکن است وظیفه ای برای اقدام به اقدامات رفتارهای عادلانه توسط FSP یا اختیارات برای حل و فصل یا واسطه در شکایات مصرف کننده در برابر FSP داشته باشند. آنها ممکن است بخواهند تکامل در شکایات مصرف کننده و همچنین پاسخ های FSP به چنین شکایات را کنترل کنند ، رسانه های اجتماعی را برای علائم شیوه های سوءاستفاده یا ناعادلانه توسط FSP ها نظارت کنند ، یا نظارت بر شیوه های تبلیغاتی ناعادلانه داشته باشند. مقامات حفاظت از مصرف کننده با عملکرد حل اختلاف از نظارت بر بازار برای پیش بینی منابع مورد نیاز در آینده نزدیک برای رسیدگی به اختلافات ناشی از یک موضوع و سپس نظارت بر چگونگی تأثیر تصمیم قبلی بر رفتار بازیگران بازار بهره مند می شوند. به عنوان مثال ، خدمات فدرال روسیه برای نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و بهزیستی انسان (به روسی) شیوه های بازار را با توجه به محصولات پس انداز نظارت می کند. مؤسسه ملی دفاع از رقابت و حمایت از مالکیت معنوی (DIENDOPI) یک مرکز نظارت تخصصی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل گزارش های مصرف کنندگان در زمینه رفتار ناعادلانه از جمله در بخش مالی ایجاد کرده است.

مقامات رقابت ممکن است با MCS هماهنگ شوند تا داده های سطح بازار مانند قیمت و سهم بازار محصول را از طریق لنز رقابت تجزیه و تحلیل کنند. مکانیسم های اشتراک گذاری داده ها در بین مرجع رقابت ، سازمان حفاظت از مصرف کننده و MCS می توانند اطمینان حاصل کنند که داده های مورد نیاز در دسترس هر یک از آنها بدون بار سنگین FSP با تلاش های کپی جمع آوری داده ها است. به عنوان مثال ، مرجع رقابت کنیا به طور دوره ای در مورد رقابت سمت تقاضا و حمایت از مصرف کننده در بخش بانکی کنیا تحقیق می کند. آنها تفاهم نامه ای را با بانک مرکزی کنیا امضا کردند تا چارچوبی برای کمک های متقابل و همکاری در طیف وسیعی از موضوعات از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات کلی ، بررسی هماهنگ مسائل مربوط به رقابت در مورد بانکداری و محصولات پرداختی و رویه های تحقیق مشترک و اجرای مشترک ایجاد کنند. فعالیت ها.

ارائه دهندگان خدمات مالی دلایل محکمی برای نظارت بر بازار برای علائم خطرات مصرف کننده ، پریشانی ، ترجیحات و رفتار دارند. FSP ها نظارت بر بازار را برای درک چگونگی رفتار مصرف کنندگان نسبت به آنها ، محیط کلی بازار و سطح اعتماد به نفس مصرف کننده انجام می دهند. و برای شناسایی ترجیحات و احساسات در حال تغییر ، مانند فناوری ، کانال های تحویل ، رقبا و نحوه تعامل. به عنوان مثال ، FSP ها ممکن است نظرسنجی هایی را با عموم مردم یا با مجموعه ای از مشتریان از FSP های مختلف انجام دهند ، یا داده های شکایات مصرف کننده در دسترس را از کل بخش (که گاهی توسط MCS منتشر می شود) تجزیه و تحلیل کنند تا مشخص شود که FSP از آن متمایز است یا خطرات در حال ظهور را شناسایی می کند. این می تواند بر مشتریان خود تأثیر بگذارد. به رتبه بندی بانک مرکزی برزیل از موسساتی که بیشترین تعداد نسبی شکایات مصرف کننده را به زبان پرتغالی دریافت کرده اند ، مراجعه کنید.

انجمن های صنعت غالباً گزارش ها و خبرنامه های تحلیلی و آماری تولید می کنند و ممکن است از نظارت بر بازار برای حمایت از نقش های انتشار ، تحقیق و آموزش خود استفاده کنند. به عنوان مثال ، در هند شبکه مؤسسات سرمایه گذاری و انجمن موسسات دارایی توسعه جامعه SA-DHAN گزارش های آماری دوره ای را با طیف وسیعی از آمار صنعت از جمله دسترسی به اعتبار و کیفیت وام منتشر می کنند. همچنین به نمونه ای از انتشار صنعت اطلاعات از انجمن بانک در پرو (به زبان اسپانیایی) مراجعه کنید.

سازمان ها و شبکه های تحقیقاتی دستور کار تحقیقاتی خود را تعیین می کنند که می تواند از اهداف سایر احزاب از جمله MC پشتیبانی کند. نقش آنها بسیار مهم است زیرا آنها به عنوان تسهیل کننده ای که تحقیقات عمیق را انجام می دهند ، خدمت می کنند و حتی ممکن است به آنها اجازه دهند از داده های جمع آوری شده توسط MCS برای تولید دانش برای سایر طرف ها استفاده کنند. به عنوان مثال ، کارگروه عملکرد اجتماعی استانداردهای عملکرد اجتماعی جهانی از جمله اصول اصلی حمایت از مصرف کننده و ملاحظات جنسیتی را توسعه داده است ، و مرکز سرمایه گذاری خرد ، تحقیقات مربوط به پیروی از چنین استانداردهایی را در 12 کشور انجام داد. همچنین ، در سال 2020 نوآوری برای اقدام فقر ، یک برنامه تحقیقاتی برای کار آزمایشی حمایت از مصرف کننده مالی در بازارهای نوظهور آغاز کرد.

اهدا کنندگان و سرمایه گذاران بین المللی می خواهند سیستم های مالی فراگیر را ارتقا دهند ، که از استانداردهای بالای حمایت از مصرف کننده و درمان منصفانه پیروی می کنند. برای انجام این کار ، آنها ممکن است بخواهند نظارت کنند که آیا FSP هایی که در آن سرمایه گذاری می کنند و یا پشتیبانی می کنند ، با استفاده از این استانداردها ، با استفاده از شاخص های اساسی که می توانند از طریق فعالیت های نظارت بر بازار جمع شوند ، از این استانداردها پیروی می کنند. آنها همچنین ممکن است بخواهند با حمایت مستقیم از تلاش های FSPS برای نظارت ، اندازه گیری و ارزیابی نتایج یا حمایت از تلاش MCS برای تقویت نظارت بر رفتار بازار ، اطمینان حاصل کنند که FSP ها به طور کلی نتایج مصرف کننده مثبت ایجاد می کنند. دومی ممکن است از پشتیبانی بنیادی برای بهبود کیفیت داده های نظارتی ، تا سرمایه گذاری در Suptech باشد. نظارت بر بازار به ویژه می تواند به عنوان تقویت اصول و اهداف سرمایه گذار عمل کند ، به ویژه هنگامی که MC ها به طور عمومی نتایج فعالیت های نظارت خود را منتشر کرده و در مورد آنها با صنعت بحث می کنند. به عنوان مثال ، USAID و GIZ به اتحادیه مصرف کنندگان میانمار در استفاده از نظرسنجی ها و رسانه های اجتماعی برای ارزیابی نگرانی های اصلی مصرف کنندگان با امور مالی دیجیتال کمک کرده اند ، در حالی که در کامبوج ، بنیاد Mastercard از پروژه مرکز صداهای مشتری درج مالی پشتیبانی می کند تا پاسخ صوتی تعاملی را به عنوان یک پاسخ صوتی تعاملی به عنوان یک پاسخ صوتی تعاملی انجام دهد. راه حل مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای درک خطرات مصرف کننده. CGAP برخی از توصیه ها را برای سرمایه گذاران برای طراحی ابتکارات داده های تأثیرگذار ، بالا بردن صدای مصرف کنندگان در تنظیم و نظارت بر رفتار بازار و پشتیبانی از نظارت بر بازار در اعتبار دیجیتال تهیه کرده است.

توصیه هایی برای سرمایه گذاران کار با سرپرستان برای بالا بردن صدای جمعی مصرف کنندگان

  • تجربه را با سایر سرمایه گذاران که از سازوکارهای مؤثر حمایت می کنند ، برای شامل مصرف کنندگان به اشتراک بگذارید.
  • هماهنگی با سایر سرمایه گذاران که با مقامات کار می کنند و رویکردهایی را هماهنگ می کنند تا صدای مصرف کننده جمعی را شامل شود.
  • مقامات را ترغیب کنید تا در طول سیاست ، نظارتی و نظارتی نظارتی با انجمن های مصرف کننده درگیر شوند.
  • گروه های آسیب پذیر را در طراحی مقررات نظارتی مالی ، سیاست گذاری یا نظارتی قرار دهید و مشارکت چنین گروه هایی را به عنوان الزامی در بودجه اصلاحات در سیاست تبدیل کنید.
  • برای ایجاد نهادهای مشاوره مصرف کننده یا مشورت با نمایندگان مصرف کننده ، به مقامات در زمینه پروژه های اصلاحات در سیاست (به عنوان مثال ، FSAP ها ، تشخیص) مشاوره دهید.
  • از توسعه نهادهای مشاوره بخش مالی و سایر مشاغل ذینفعان پشتیبانی کنید.
  • با کمک به آنها در تهیه استراتژی هایی در مورد استفاده مؤثر از رسانه های اجتماعی ، ظرفیت فنی سرپرستان مالی و انجمن های مصرف کننده را تقویت کنید.
  • به مقامات در سرعت بخشیدن به پذیرش بسترهای رسانه های اجتماعی به عنوان کانال های ارتباطی دو طرفه کمک کنید.
  • مکانیسم های صندوق که از سرپرستان مالی برای توسعه و خلبانی ابزارهای نظارت بر رسانه های اجتماعی پشتیبانی می کند.
اقتباس از "بالا بردن صدای مصرف کننده جمعی در تنظیم مالی".

در بازارهای نوظهور ، سرپرستان رفتار بازار به طور معمول با محدودیت های قابل توجهی با منابع روبرو هستند که توانایی آنها در انجام کار نظارت بر حفاظت از مصرف کننده را به طور مؤثر محدود می کند. چنین محدودیت هایی در زمینه خدمات مالی دیجیتال در حال تحول سریع تر می شوند. در چنین زمینه هایی ، پشتیبانی و همکاری سایر ذینفعان بخش مالی می تواند در دستیابی به رویکردهای مؤثرتر و مشتری محور برای حمایت از مصرف کننده ارزشمند باشد.

بهترین پلتفرم ترید...
ما را در سایت بهترین پلتفرم ترید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جهان پناه حديث بازدید : 17 تاريخ : دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت: 18:26